luni, 27 septembrie 2010

Romanele de dragoste

In ultima luna am lecturat, bag de seama, indeosebi romane de dragoste. Am o inclinatie pare-se spre aventurile inimii, aceasta mai ales pentru a-mi elucida elucubratiile, intrigile sangelui ce-mi curge prin suflet. Astfel, am recitit cu nesat D. H. Lawrence cu "Amantul Doamnei Chatterley", Stendhal cu "Manastirea din Parma" si apoi Balzac cu "Beatrix". Sa descriu ce am simtit, ce trairi mi-au reaprins asemenea scrieri ar fi de prisos. Atat as consemna momentele amuzante cand saream in picioare intrigata atunci cand autorul fara voia lui imi critica prin nu stiu ce personaj o anumita slabiciune a inimii sau caracterului si iritata imi aprindeam o tigara, minunandu-ma de puterea de intuitie a acestor barbati genii pe care mi-i inchipui ca m-ar "dezgloli" cu privirea daca s-ar intampla sa ne gasim fata in fata. Ah, ce patimi sunt descrise acolo! Ce fantezii si ce doruri nasc in tine!
De remarcat la toti autorii, mai ales la Balzac, ca femeia, pe langa nespusa ei frumusete, gingasie, fire aleasa etc, se carcaterizeaza printr-o minte inteligenta, de spirit si chiar rationala. Lucru care adanceste drama pasiunilor pe care iubirea le proclama. Femeia inteligenta si care, pe deasupra, citeste, se cultiva, devine ori un monstru si atunci necesar neimplinita in dragoste, ori trebuie sa cada in genunchi prin modestie si supunere in fata intregii lumi si implicit in fata iubirii pentru a putea lasa sentimentul viu si sincer al dragostei sa le implineasca. Nu trebuie uitat ca aceste femei sunt descrise tot prin ochiul vigilent al barbatului, mai bine zis sub influentele dorintelor lor inconstiente. Si apoi sunt barbati ai secolelor trecute, cand femeia era perceputa inca in mod traditional. Ceea ce nu inseamna ca azi acestia nu ar avea in parte dreptate. Totusi, barbatul, in general, stie ce vrea de la femeie pentru a o iubi si cel mai putin isi doreste ca ea sa il depaseasca prin inteligenta si analiza logica.
Insa fara acea gingasie si sensibilitate a femeii dragostea nu ar avea farmec si s-ar risipi fara sa lase nici o urma :)
Muzica indulceste toata aceasta lupta crancena si priveste ca o suverana, de sus, baia aceasta de spirite decazute.
Hai ca sunt tare simpatici astia doi din videoclip :))

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu